خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/01 - 11:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
جدی مطرح کرد:

ضرورت تدوین بسته‌های توسعه‌ای متناسب با نیازها و ظرفیت‌های هر استان

نماینده مردم شیروان در مجلس، با اشاره به ضرورت تدوین بسته‌های توسعه‌ای متناسب با نیازها و ظرفیت‌های هر استان به خصوص استان‌های محروم و کم برخوردار تاکید کرد که اگر این مهم در سفرهای استانی رییس جمهور مورد توجه قرار می‌گرفت بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شد.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به توزیع ناعادلانه اعتبارات استانی بدون توجه به نیاز هر منطقه، گفت: نیاز است یکسری بسته‌های توسعه‌ای ویژه استان‌های محروم و کم برخوردار متناسب با نیازهای هر کدام از این استان‌ها تعریف شود.  

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی کشور این است که توزیع اعتبارات و ارائه خدمات حمایتی بدون توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای هراستان صورت می‌گیرد که باعث شده روند  توسعه در استان‌های کم برخوردار و محروم بسیار کند پیش برود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکلات استان‌ها با هم یکسان نیست کما اینکه ممکن است نرخ بیکاری در یک استان 6درصد و در استانی دیگر 12 درصد باشد یا برخی استان‌ها مهاجرپذیر بوده و در برخی استان‌ها نیز با مهاجرت جمعیت مواجه هستند بنابراین لازم است بسته توسعه متناسب با نیاز هر استان تدوین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: ما انتظار داشتیم در سفر آقای رییس جمهور این مشکل مدنظر قرار گرفته و متناسب با این شرایط برای هر استانی برنامه توسعه‌ای در نظر گرفته شود اما متاسفانه این موضوع در عمل محقق نشده و تنها روی کاغذ باقی مانده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس، یادآور شد: بی‌تردید اگر این مهم به ویژه در سفرهای استانی رییس جمهور مورد توجه قرار می‌گرفت بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شد./  

پایان پیام

  • کد خبر : 377385
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار